| تأثیر رهبری تحولآفرین مدیران مدارس بر پذیرش فناوریهای آموزشی در تربیت بدنی: یک مطالعه مروری |
| کد مقاله : 1363-3RDPECONF (R2) |
| نویسندگان |
|
جمال میرزایی *1، علی رجبی2، سامان اسماعیلی3 1مدیر مدرسه 2دبیر، آموزش و پرورش 3دبیر ورزش |
| چکیده مقاله |
| رهبری تحولآفرین یکی از مهمترین سبکهای مدیریتی در محیطهای آموزشی است که میتواند تأثیر مستقیمی بر پذیرش فناوریهای نوین در آموزش داشته باشد. فناوریهای آموزشی در آموزش تربیت بدنی میتوانند باعث بهبود کیفیت یادگیری، افزایش انگیزه دانشآموزان و بهبود عملکرد حرکتی شوند. با این حال، پذیرش این فناوریها با موانعی همچون مقاومت معلمان، کمبود زیرساختها و نبود برنامههای حمایتی همراه است. هدف این مطالعه، بررسی نقش مدیران مدارس با سبک رهبری تحولآفرین در پذیرش فناوریهای آموزشی در حوزه تربیت بدنی است. این مطالعه با روش مروری نظاممند انجام شده و یافتهها نشان میدهد که مدیرانی که از مؤلفههای رهبری تحولآفرین مانند نفوذ آرمانی، انگیزش الهامبخش، تحریک ذهنی و ملاحظات فردی بهره میبرند، تأثیر مثبتی بر پذیرش فناوریهای آموزشی دارند. همچنین، توسعه حرفهای معلمان، حمایتهای مالی و زیرساختی، و ایجاد فرهنگ نوآوری از عوامل مهم در پذیرش فناوری محسوب میشوند. یافتههای این پژوهش میتواند به مدیران مدارس و سیاستگذاران آموزشی در جهت بهبود فرآیند پذیرش فناوری در آموزش تربیت بدنی کمک کند. |
| کلیدواژه ها |
| رهبری تحولآفرین، مدیران مدارس، پذیرش فناوری، آموزش تربیت بدنی، نوآوری آموزشی، تحول دیجیتال |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
