چگونه توانستم اعتیاد اینترنتی دانش آموز دوره متوسطه دوم را بهبود ببخشم ؟
کد مقاله : 1367-3RDPECONF
نویسندگان
یگانه عباسی1، فرزانه داوری *2
1کارشناس تربیت بدنی ، پردیس فاطمه زهرا(س)اصفهان ، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889-14665 تهران، ایران
2استادیار گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889-14665 تهران، ایران
چکیده مقاله
این تجربه اقدام پژوهی مربوط به زمانی است که در مقطع متوسطه دوم دوران کارورزی خود رامی گذراندم. نیمه های آبان ماه بود که متوجه بی نظمی ها و عدم شرکت در فعالیت های ورزشی در ساعت تربیت بدنی دانش آموزی شدم.او بیشتر مواقع در کلاس غیر فعال بود وگاهی تلفن همراهش را به طور پنهانی سر کلاس می آورد . دبیران دیگر از رفتار او شکایت داشتند .به گفته ی معلمان و مدیر مدرسه ، در سالهای گذشته وی دانش آموز درس خوانی بوده است . برای پی بردن به علت رفتارهای با گفتگو با مشاور مدرسه فهمیدم دانش آموز به اینترنت اعتیاد پیدا کرده است و این مسأله باعث افت تحصیلی او شده است. سعی کردم برای حل مشکل او ، ابتدا راه حل ارجاع به مشاوره و کشف علت اصلی اعتیاد به اینترنت را در پیش بگیرم ، اما این کار به تنهایی اثر بخش نبود ؛ به همین خاطر روش های دیگر مثل مشارکت دادن وی دربرنامه ها و ورزش های گروهی ،تشویق دانش آموز به یادگیری مهارت های ورزشی انفرادی، تشویق وی به تقویت فاکتور های آمادگی جسمانی، دادن مسئولیت به وی در مدرسه و دادن چند راهکار به والدین را درپیش گرفتم.در پایان پژوهش با ارزیابی فعالیت های انجام شده ؛متوجه شدم که مشکل دانش آموز تا حدود رضایت بخشی تعدیل شده و او به درس و مدرسه علاقه ای دوباره پیدا کرده است .
کلیدواژه ها
اقدام پژوهی، فعالیت بدنی، اعتیاد به اینترنت، دانش آموز
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر