| رابطه گرایش به رقابت با اعتماد به نفس، خودکارآمدی و اضطراب دختران ورزشکاردوره دوم متوسطه |
| کد مقاله : 1378-3RDPECONF (R2) |
| نویسندگان |
|
فرشته کتبی *1، اعظم طلابی مزرعه نو1، مهدیه اسلامی نصرت ابادی2 1استادیار دانشگاه فرهنگیان 2استایار دانشگاه فرهنگیان |
| چکیده مقاله |
| هدف از این پژوهش بررسی رابطه گرایش به رقابت با اعتماد به نفس، خودکارآمدی و اضطراب دختران ورزشکار متوسطه دوره دوم بود. جامعه آماری این پژوهش دختران ورزشکار با سابقه ورزشی حداقل 2 سال شرکت در مسابقات بودند، که از بین آنها 161 نفر به عنوان نمونه به صورت تصادفی انتخاب شدند. پرسشنامه گرایش به رقابت (اس او کیو )به منظور اندازه گیری گرایش به رقابت ورزشکار، پرسشنامه اعتماد به نفس صفتی ورزشی (تی اس سی آی ) به منظور اندازه گیری اعتماد به نفس ورزشکار، پرسشنامه خودکارآمدی شرر برای اندازه گیری سطح خودکارآمدی ورزشکار و از پرسشنامه اضطراب رقابتی مارتنز به منظور اندازه گیری سطح اضطراب ورزشکاران استفاده شد. یافته های تحقیق در سطح آلفای 5 درصد مورد مطالعه قرار گرفت. بر این اساس، بین گرایش به رقابت و خودکارآمدی رابطه معنادار وجود داشت (001/0P< و02/0 r=). گرایش به رقابت و اضطراب رقابتی رابطه معناداری نداشتند(18/0 P= و1/0- r=) . بین گرایش به رقابت و اعتماد به نفس رابطه معنادار به دست آمد(001/0P< و3/0 r=). بین خودکارآمدی و اضطراب رقابتی رابطه معنادار وجود داشت(001/0P< و3/0- r=). بین خودکارآمدی و اعتماد به نفس ورزشی رابطه معنادار وجود داشت(001/0P< و4/0 r=). بین اعتماد به نفس ورزشی و اضطراب رقابتی نیز رابطه معناداری وجود داشت (001/0P< و3/0- r=). |
| کلیدواژه ها |
| گرایش به رقابت ، اعتماد به نفس ، خودکارآمدی، اضطراب،دانش آموز ورزشکار. |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
