چگونه توانستم مشکل استرس در پارسا دانش آموز ِ پایه دهم تجربی بهبود ببخشم؟
کد مقاله : 1406-3RDPECONF
نویسندگان
حسین صفرزاده *1، حسین ناصری مهر1، فرزاد خراسانی ساسی کلومی2، محمد غلامی1
1آموزش و پرورش
2مدرس دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
این اقدام پژوهی با هدف کاهش استرس و اضطراب در یک دانش‌آموز به نام پارسا در مدرسه‌ مقطع متوسطه دوم انجام شد. استرس و اضطراب از عوامل عمده‌ای هستند که می‌توانند سلامت روانی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان را تحت تأثیر قرار دهند. در این پژوهش، ابتدا با استفاده از ابزارهایی مانند پرسشنامه و مصاحبه، اطلاعات اولیه درباره میزان و علل استرس در دانش‌آموز جمع‌آوری شد. مهم‌ترین عوامل مؤثر در ایجاد استرس، شامل فشارهای تحصیلی، مسائل خانوادگی و کاهش اعتماد به‌نفس شناسایی شدند. نتایج مقایسه‌ای پیش و پس از مداخله نشان داد که سطح استرس و اضطراب در دانش‌آموز به طور قابل توجهی کاهش یافته است. همچنین، بهبودهایی در عوامل روان‌شناختی مانند افزایش اعتماد به‌نفس و بهبود تعاملات اجتماعی مشاهده شد. این پژوهش تأکید می‌کند که استفاده از مداخله‌های ساده و قابل دسترس می‌تواند بهبود قابل توجهی در سلامت روانی دانش‌آموزان ایجاد کرده و عملکرد تحصیلی آنان را نیز تسهیل کند. برای رفع این مشکل ، وایجاد انگیزه که قبلا اشاره شد استفاده و بهره وری از مشارکت فعال دانش آموزان در فرایند تدریس استفاده شود وبهتر است کلاس پویا و پرجنب و جوش باشد.
کلیدواژه ها
استرس ، اضطراب، روش تدریس
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر