بررسی ارتباط بین مدیریت زمان و مولفه های سرمایه فکری در دبیران تربیت بدنی و غیرتربیت بدنی شهرستان ورامین
کد مقاله : 1411-3RDPECONF (R2)
نویسندگان
محمد سیاوشی1، عارفه کاشانی *2، زهره برهانی کاخکی2
1دانشگاه پیام نور
2دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین مدیریت زمان و مولفه های سرمایه فکری در دبیران تربیت بدنی و غیر تربیت بدنی شهرستان ورامین بود. این تحقیق بر اساس هدف تحقیق، کاربردی و بر اساس روش توصیفی از نوع همبستگی می باشد از لحاظ معیار زمانی از نوع مقطعی است. بدین منظور از بین دبیران شاغل در اداره آموزش و پرورش شهر ورامین در سال تحصیلی(۱۴۰۳-۱۴۰۴) تعداد ۱۰۵ نفر دبیران تربیت بدنی و ۲۱۵ نفر دبیران غیر تربیت بدنی از طریق نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم انتخاب شدند. آزمودنی‌ها به وسیله پرسشنامة سرمایه فکری (بونتیس 2004) و مدیریت زمان (اسمیت ریلی و کارن میدکیف) مورد ارزیابی قرار گرفتند روایی پرسشنامه ها مورد تایید 15 نفر از متخصصان مدیریت ورزشی قرار گرفت. به طور کلی نتایج نشان داد که بین یافته‌های به دست آمده از پژوهش رابطه‌ی مثبت و معناداری بین مدیریت زمان و مؤلفه‌های سرمایه فکری وجود دارد. میانگین مدیریت زمان معلمان تربیت بدنی (۲۱/1۷۵) و معلمان غیرتربیت بدنی(۱۴/۱۸۵)می‌باشد و این نشانگر آن است که بین مدیریت زمان معلمان تربیت بدنی و غیرتربیت بدنی تفاوت وجود دارد و با توجه به سطح معنی داری(5۸۱/0> 05/0) تفاوت معنی دار نیست. مدیریت زمان معلمان غیرتربیت بدنی بالاتر است. بین جنسیت و سطح تحصیلات با مدیریت زمان معلمان تربیت بدنی و غیرتربیت بدنی ارتباط معنی داری وجود ندارد اما بین سن و سابقه خدمت با مدیریت زمان معلمان تربیت بدنی و غیرتربیت بدنی ارتباط مستقیم و معنی داری وجود دارد.
کلیدواژه ها
سرمایه فکری، مدیریت زمان، دبیران تربیت بدنی، دبیران غیر تربیت بدنی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر