| ارتباط ورزش درون مدرسه ای و المپیادهای ورزشی بر پیشرفت تحصیلی و شادکامی دانشآموزان متوسطه دوره اول و دوم منطقه لاریجان |
| کد مقاله : 1413-3RDPECONF (R1) |
| نویسندگان |
|
حسن شفیع زاده *1، حدیث امرائی2 1دبیر ورزش اداره آموزش و پرورش لاریجان 2دبیر ورزش اداره آموزش و پرورش آمل |
| چکیده مقاله |
| پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط ورزش درون مدرسهای و المپیادهای ورزشی بر پیشرفت تحصیلی و شادکامی دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم منطقه لاریجان صورت گرفته است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی و از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری این تحقیق را کلیه دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم منطقه لاریجان تشکیل می دهند. تعداد کل دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم منطقه لاریجان در سال تحصیلی 1404-1403 به تعداد 135 نفر می باشند. که برای تعیین نمونه آماری نمونهگیری بصورت تمام شمار و در دسترس استفاده شد. در این تحقیق از معدل میان ترم و پایان ترم که توسط دانشآموزان در پرسشنامه بصورت خوداظهاری ثبت میشد، بعنوان ابزاری برای سنجش پیشرفت تحصیلی استفاده شد، از پرسشنامه استاندارد فعالیتبدنی شارکلی و پرسشنامه استاندارد شادکامی آکسفورد برای گردآوری اطلاعات استفاده شده است که این پرسشنامهها با طیف پنج گزینهای لیکرت نمرهگذاری شدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی مانند شاخص های مرکزی و پراکندگی و آمار استنباطی نظیر آزمون همبستگی اسپیرمن و رگرسیون گام به گام استفاده شد. داده های پژوهش با استفاده از نرم افزار آماری SPSS/22 تحلیل شدند. یافتههای پژوهش نشان داد که رابطه مثبت و معناداری بین ورزش درون مدرسهای و المپیادهای ورزشی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم منطقه لاریجان وجود دارد(05/0>P). رابطه مثبت و معناداری بین ورزش درون مدرسهای و المپیادهای ورزشی با شادکامی دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم منطقه لاریجان وجود دارد(05/0>P). |
| کلیدواژه ها |
| ورزش درون مدرسهای، المپیادهای ورزشی، پیشرفت تحصیلی، شادکامی، دانش آموز. |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
