نقش کارورزی و کارآموزی در رشد حرفه ای مرتبط با دانش (PCK) دانشجو معلمان تربیت بدنی
کد مقاله : 1415-3RDPECONF (R1)
نویسندگان
پرند شیرکوند *1، عبدالرضا شیرکوند2، ناصر شیرکوند2، ملیحه شه دوست3
1دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان پردیس زینبیه شهرستان پیشوا
2عضو هیات علمی و مدرس دانشگاه فرهنگیان پردیس زینبیه شهرستان پیشوا
3مدرس دانشگاه فرهنگیان پردیس زینبیه شهرستان پیشوا
چکیده مقاله
کارورزی و کارآموزی برای توسعه دانش آموزش محتوا (PCK) در آموزش دروس مختلف از جمله آموزش تربیت بدنی، تا آن اندازه مهم است که می توان گفت بدون گذراندن واحدهای مربوط به این دروس، نباید به دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اجازه ی تدریس در مدارس داده شود. این پژوهش کاربردی با هدف بررسی نقش کارورزی و کارآموزی در رشد حرفه ای مرتبط با دانش آموزش محتوا(PCK) دانشجو معلمان تربیت بدنی، از دیدگاه اساتید و دانشجو معلّمان دانشگاه فرهنگیان پردیس زینبیه ی شهرستان پیشوا انجام شده است. جامعه ی آماری 2150 نفر بوده و با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای 327 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند.ابزار پژوهش، پرسش نامه محقق ساخته با 30 سوال بوده که روایی ظاهری و محتوایی آن با پانل متخصصین وکارشناسان تایید و پایایی با آلفای کرونباخ93/0 به دست آمد. یافته ها نشان داد انجام درس پژوهی توسط دانشجو معلمان در دوره ی کارورزی بیشترین و پایش و خودارزیابی دانشجو معلمان در کارآموزی، کمترین تاثیر را در توسعه دانش آموزش محتوا(PCK) دانشجو معلمان تربیت بدنی دارد.
کلیدواژه ها
کارورزی، کارآموزی، آموزش، PCK، تربیت بدنی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر