| درس پژوهی آموزش مهارت پنجه زدن در والیبال |
| کد مقاله : 1425-3RDPECONF |
| نویسندگان |
|
آتنا عظیم نسب راینی1، پروانه خواجه پور *2 1دانشجوی کارشناسی آموزش تربیت بدنی، گروه تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران. 2استادیار تربیت بدنی، گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران. |
| چکیده مقاله |
| درس پژوهی، رویکردی جدید در توسعه دانش حرفه ای معلمان است که از درون مدارس ابتدایی ژاپن مطرح و گسترش یافته است و معلمان به صورت گروهی تمرین کرده، دیدگاه های خود را تبادل و تعامل می کنند و از یکدیگر می آموزند. در درس پژوهی بیش از این که معلمان مبانی نظری آموزش و یادگیری را بیاموزند، مهارت های علمی و کاربردی مربوط به فرایند یاددهی و یادگیری، ارزیابی روش های تدریس، خود ارزیابی و فعالیت های آموزشی را می آموزند. هدف از پژوهش حاضر، درس پژوهی آموزش مهارت پنجه زدن در والیبال بود. که در این راستا به تعریف و بیان اهمیت آن پرداختیم و عناوین مرتبط با آن را ذکر کردیم، سپس گزارش انجام درس پژوهی را در قالب فرم های مربوطه آوردیم و در ادامه به بیان مواردی که از درس پژوهی آموخته شد پرداختیم و پی بردیم که درس پژوهی سبب پیشرفت در زمینه تدریس میشود و در آخر اینچنین برداشت شد که درس پژوهی به دلیل تاثیر گذاری مثبت بر افراد و توسعه حرفهای آن ها بسیار حائز اهمیت است. |
| کلیدواژه ها |
| درس پژوهی، دانشجو معلمان، دانشآموزان |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
