درس پژوهی آموزش مهارت پنجه زدن در والیبال
کد مقاله : 1425-3RDPECONF
نویسندگان
آتنا عظیم نسب راینی1، پروانه خواجه پور *2
1دانشجوی کارشناسی آموزش تربیت بدنی، گروه تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران.
2استادیار تربیت بدنی، گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران.
چکیده مقاله
درس پژوهی، رویکردی جدید در توسعه دانش حرفه ای معلمان است که از درون مدارس ابتدایی ژاپن مطرح و گسترش یافته است و معلمان به صورت گروهی تمرین کرده، دیدگاه های خود را تبادل و تعامل می کنند و از یکدیگر می آموزند. در درس پژوهی بیش از این که معلمان مبانی نظری آموزش و یادگیری را بیاموزند، مهارت های علمی و کاربردی مربوط به فرایند یاددهی و یادگیری، ارزیابی روش های تدریس، خود ارزیابی و فعالیت های آموزشی را می آموزند. هدف از پژوهش حاضر، درس پژوهی آموزش مهارت پنجه زدن در والیبال بود. که در این راستا به تعریف و بیان اهمیت آن پرداختیم و عناوین مرتبط با آن را ذکر کردیم، سپس گزارش انجام درس پژوهی را در قالب فرم های مربوطه آوردیم و در ادامه به بیان مواردی که از درس پژوهی آموخته شد پرداختیم و پی بردیم که درس پژوهی سبب پیشرفت در زمینه تدریس می‌شود و در آخر این‌چنین برداشت شد که درس پژوهی به دلیل تاثیر گذاری مثبت بر افراد و توسعه حرفه‌ای آن ها بسیار حائز اهمیت است.
کلیدواژه ها
درس پژوهی، دانشجو معلمان، دانش‌آموزان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر