تجارب زیستی من از درس پژوهی آموزش مهارت ساعد در والیبال
کد مقاله : 1426-3RDPECONF
نویسندگان
زهرا روحانی راوری1، پروانه خواجه پور *2
1دانشجوی کارشناسی آموزش تربیت بدنی، گروه تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران
2استادیار تربیت بدنی، گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، کرمان، ایران.
چکیده مقاله
هدف از پژوهش حاضر، تجارب زیستی من از درس پژوهی آموزش مهارت ساعد در والیبال در دانشگاه فرهنگیان بود. این پژوهش از منظر هدف، کاربردی است و روش پژوهش کیفی است. درس پژوهی باعث افزایش تعاملات حرفه‌ای و تبادل دانش بین دانشجو معلمان شده و به توانمندسازی آنان کمک می‌کند. این تحقیق نشان‌دهنده اهمیت درس پژوهی در توسعه حرفه‌ای و ارتقاء کیفیت آموزش است و توصیه می‌کند که این رویکرد به عنوان یک ابزار کلیدی در برنامه‌های تربیت معلم مورد توجه قرار گیرد. بررسی تاثیر درس پژوهی بر خودکارآمدی و توانمندسازی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، از چند جنبه حائز اهمیت است. نخست، این تحقیق می‌تواند به شناسایی نقاط قوت و ضعف فرآیندهای آموزشی در این دانشگاه کمک کند. دوم، نتایج این پژوهش می‌تواند به تدوین راهکارهایی برای بهبود برنامه‌های آموزشی و ارتقاء حرفه‌ای دانشجو معلمان منجر شود. سوم، این تحقیق می‌تواند به ایجاد بستری برای توسعه پژوهش‌های بیشتر در زمینه تاثیر درس پژوهی در سایر حوزه‌های آموزشی کمک کند.
کلیدواژه ها
تجارب زیستی، درس پژوهی، دانشجو معلمان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر