اثربخشی مهارت‌های ادراکی حرکتی روی ادراک بینایی و سواد بدنی دانش آموزان دختر ۱۰ الی ۱۲ سال شهرستان فریدونکنار
کد مقاله : 1434-3RDPECONF
نویسندگان
سمیه کریم نیا عربی *1، مرتضی همایون نیا فیروزجاه2، علی محمدی3
1دانشجوی ارشد رفتار حرکتی دانشگاه فرهنگیان نسیبه تهران
2دانشگاه فرهنگیان
3دانشکاه فرهنگیان
چکیده مقاله
در پژوهش حاضر به بررسی اثربخشی مهارت‌های ادراکی حرکتی و ادراک بینایی و سواد بدنی دانش آموزان دختر در سنین ۱۰ تا ۱۲ سال شهرستان فریدون کنار پرداخته شده است این مطالعه به صورت نیمه تجربی کنترل‌دار اجرا شده و جامعه آماری آن شامل دانش آموزان مقطع ابتدایی مدارس شهرستان فریدون کنار در سال تحصیلی ۱۴۰۳ ۱۴۰۴ بوده ه ۱۵ نفر از دانش آموزان به عنوان گروه آزمایش و ۱۵ نفر گروه کنترل به طور تصادفی انتخاب شدند برای تجزیه تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی میانگین و انحراف معیار و آمار استنباطی تحلیل گواریانس چند متغیر استفاده شد نرم‌افزار spss نسخه ۲۱ برای تحلیل داده‌ها به کار رفته یافته‌های این پژوهش ن می‌دهد که تمرینات مهارت‌های ادراکی حرکتی بر سواد بدنی و ادراک بینایی دانش‌آموزان دختر مقطع ابتدایی تاثیر بسزایی دارد همچنین نتایج نشان داده شده است که تاثیر این تمرینات بر رفتار روزانه انگیزه اعتماد به نفس شایستگی جسمانی و دانش و درک دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی تاثیرگذار بوده است
کلیدواژه ها
ادراک بینایی، سواد بدنی، مهارت‌های ادراکی حرکتی ،دانش آموزان دختر شهرستان فریدون کنار
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر