چگونه توانستیم مشکل ضعف مهارتهای ژیمناستیک هنرجویان را در مدرسه بهبود بخشیم؟(ویرایش)
کد مقاله : 1446-3RDPECONF (R1)
نویسندگان
زهرا توکلی هریس *، وحیده توکلی
آموزش وپرورش
چکیده مقاله
ژیمناستیک به عنوان یکی از رشته‌های مهم در درس تربیت بدنی پایه دهم در ایران، نقش به‎سزایی در توسعه توانایی‌های جسمانی و روانی دانش‌آموزان دارد. این رشته به دلیل تمرکز بر روی تقویت قدرت، انعطاف‌پذیری، تعادل، هماهنگی و اعتماد به نفس، به عنوان یک ابزار آموزشی مؤثر در برنامه‌های تربیت بدنی مدارس ایران مورد توجه قرار گرفته‌است بنابراین این پژوهش با هدف رفع ضعف مهارت‌های ژیمناستیک در هنرجویان دختر پایه دهم رشته تربیت بدنی هنرستان امام رضا(ع) خصوصا چند نفر از ایشان که بعد چند جلسه آموزش حتی از اجرای حرکات ابتدایی ژیمناستیک مثل غلت جلو ناتوان بودند، انجام شده است. با توجه به اهمیت ژیمناستیک به عنوان یکی از پایه‌های اصلی تربیت بدنی، ضعف دانش‌آموزان در این زمینه می‌تواند بر عملکرد کلی آن‌ها تأثیر منفی بگذارد. بنابراین این اقدام پژوهی، با روش کیفی از طریق مشاهده میدانی ومصاحبه صورت گرفت و راهکارهای مختلف آموزشی، تمرینی، افزایش اعتماد به نفس وکاهش استرس ارائه شد و پس از اجرای راه‎حل ها نتایج نشان داد که با استفاده از تمرینات هدفمند و روش‌های آموزشی مناسب و توجه به تفاوت‌های فردی دانش ‎آموزان، ضعف هنرجوها در یادگیری حرکات ژیمناستیک به طور قابل توجهی کاهش یافته و عملکرد آن‌ها در ژیمناستیک بهبود یافت.
کلیدواژه ها
ژیمناستیک، هنرجویان، روش آموزشی، تفاوت‌های فردی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر