| نقش هوش مصنوعی بر آموزش دانش درس تربیت بدنی در مدارس |
| کد مقاله : 1449-3RDPECONF (R1) |
| نویسندگان |
|
مرتضی فاضل زاده سوادکوهی * کارشناس دانشجویی دانشگاه فرهنگیان و مدرس دانشگاه |
| چکیده مقاله |
| هوش مصنوعی به عنوان یکی از مهمترین تکنولوژیهای امروزه به سرعت در حال توسعه و رشد است. با توجه به اینکه آینده جهان در دستان نسل جوان است، آموزش دانشآموزان در زمینه هوش مصنوعی میتواند مهمترین ابزار برای آمادهسازی آنها برای آینده باشد؛ با این حال، آموزش در این زمینه نیازمند روشهای مناسب و کارآمدی استمدلهای زبان بزرگ مانند ChatGPT میتوانند به عنوان دستیارهای دیجیتال در آموزش مورد استفاده قرار گیرند، از ایجاد محتوای آموزشی گرفته تا تعامل با دانشآموزان. با این حال، با گسترش استفاده از این فناوریها، نگرانیهایی نیز درباره تأثیر آنها بر نقش معلمان و کیفیت آموزش مطرح شده است. هوش مصنوعی در حال حاضر تأثیر قابل ملاحظهای در صنعت ورزش دارد و منتظرهی آینده است که تأثیرات گستردهتری را ایجاد کند. برخی از معلمان ورزش از قابلیت هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار مهم برای پیشرفت دانش آموزان خود استفاده میکنند. به این صورت که آنها ، با نرم افزارهای کمکی هوش مصنوعی امکانات ورزشی را بصورت واقعیت افزوده به کلاس می آورند. همچنین در این مقاله، قصد داریم علاوه براین می خواهیم به این پرسش بپردازیم که چگونه هوش مصنوعی میتواند به جای تهدیدی برای معلمان، به ابزاری قدرتمند برای تقویت نقش آنها در آموزش تبدیل شود. |
| کلیدواژه ها |
| هوش مصنوعی، ورزش،تربیت بدنی، دانش محتوا |
| وضعیت: پذیرفته شده |
