| تاثیر استفاده از فناوری آموزشی در آموزش درس تربیت بدنی |
| کد مقاله : 1451-3RDPECONF (R1) |
| نویسندگان |
|
مرتضی فاضل زاده سوادکوهی * کارشناس دانشجویی دانشگاه فرهنگیان و مدرس دانشگاه |
| چکیده مقاله |
| رشـد سـریع فنـاوری در دو دهـة اخیـر، شـیوه های خالقانـه، جدیـد و بسـیاری را بـرای مربیـان در جهـت ارائـة مؤثـر مـواد و محتوای آموزشـی بـه ارمغـان آورده ّ اسـت. تـا ایـن اواخـر، اغلـب پیشـرفت ها )در حوزه هـای الکترونیـک( روی فناوری متمرکز شـده بود، اما اکنون کاربردشـان در تربیت بدنی و ورزش مدارس رومیزی ، سیسـتم های نمایش رایانه ای ّ محدود شـده است. از سـوی دیگر، فناوری وایرلس کم کم به سـالن های ورزشـی راه و دسـتگاه های نمایشـگر فعالیت های جسـمانی می یابند. فناوری، پتانسیل کافی برای ساده سازی آموزش موثرتر در درس تربیت بدنی و ارائه اطلاعات کلیدی به مربیان تربیت بدنی را دارد که می تواند در حیطه فعالیتهای حمایتی مورد استفاده قرار گیرد. معلمان همچنین می توانند مصاحبه های ویدئویی را برای مستندسازی برداشت های دانش آموزان از تربیت بدنی و یادگیری حرکتی استفاده نمایند. در این مقاله, ضمن بررسی روند تکوین فناوری های آموزشی و نفوذ آن در آموزش تربیت بدنی, با اتکا به شواهد پژوهشی به مطالعه تاثیر این پدیده در کیفیت آموزش پرداخته شده است و در نهایت الگوی بهره مندی از رسانه ها با هدف کاهش افت کیفیت آموزشی و حفظ حداقل تعامل لازم بین عناصر آموزشی ارایه شده است. |
| کلیدواژه ها |
| فناوری آموزشی، درس تربیت بدنی، دانش محتوا |
| وضعیت: پذیرفته شده |
