| اثربخشی آموزش مولفه های هوش اخلاقی بر تاب آوری و انسجام روانی در رویدادهای ورزشی دانش آموز دختر دوره دوم ابتدایی |
| کد مقاله : 1464-3RDPECONF (R1) |
| نویسندگان |
|
مرجان جعفرزاده *1، نفیسه پیله ور2، اسما ذوالفقاری زوارم1 1آموزش و پرورش شیروان 2آموزش و پرورش مانه و سملقان |
| چکیده مقاله |
| اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﻪ بررسی اثربخشی آموزش مولفه های هوش اخلاقی بر تاب آوری و انسجام روانی در رویدادهای ورزشی دانش آموزان ابتدایی ﭘﺮداﺧﺘﻪ اﺳﺖ. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه دانش آموزان دختر دوره دوم ابتدایی شهر شیروان که در سال تحصیلی 1404-1403 مشغول به تحصیل بودند که در رویدادهای ورزشی شرکت کرده بودند، از این جامعه نمونه ای به حجم 30 نفر با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و کنترل به صورت کاملا تصادفی قرار گرفتند. اعضای گروه آزمایش آموزش مولفه های هوش اخلاقی که 11 جلسه 90 دقیقه ای به شیوه گروهی را دریافت کردند، اما برای اعضای گروه گواه مداخله خاصی ارائه نشد. اطلاعات حاصل پرسشنامه تابآوری کانر و دیویدسون (2003) و پرسشنامه انسجام روانی (آنتونووسکی، 1993)با استفاده از روشهای آمار توصیفی و استنباطی(کواریانس تک متغیره و چند متغیره) تجزیه و تحلیل شد. ﻳﺎﻓﺘﻪ ﻫﺎى اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﻧﺸﺎن داد ﻛﻪ آموزش مولفه های هوش اخلاقی بر تاب آوری و انسجام روانی در رئیدادهای ورزشی دانش آموزان ابتدایی تاثیر مثبت و معناداری دارد (05/0< P) و فرضیهها مورد تایید قرار گرفتند. |
| کلیدواژه ها |
| آموزش مولفه های هوش اخلاقی، تاب آوری، انسجام روانی، رویدادهای ورزشی |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
