| اقدام پژوهی: چگونه توانستم گوشهگیری دانشآموزم را با تکیه بر زنگ ورزش برطرف کنم؟ |
| کد مقاله : 1465-3RDPECONF (R2) |
| نویسندگان |
|
زینب فیروزه *1، فاطمه شمس آبادی2 1مامور آموزشی 2دانشجوی دانشگاه فرهنگیان |
| چکیده مقاله |
| گوشهگیری و انزواطلبی یکی از مهمترین مشکلات دانش آموزان و از موانع رشد و فعالیت آنها است. از نظر روانشناسی به حالتی که کودکان دائما ترجیح میدهند فعالیتهای خود را به تنهایی و بدون حضور دیگران انجام دهند، گوشهگیری گفته میشود. عدم مشارکت در فعالیتهای کلاسی، ورزشی، افت تحصیلی و ضعف جسمانی از جمله مشکلات گوشهگیری است. هدف از پژوهش توصیفی حاضر، کاهش گوشهگیری دانش آموز نیایش در سال تحصیلی 1403-1404 است که به روش اقدام پژوهی انجام شد. برای تحقق این امر ضمن بررسی شواهد و اسناد لازم بعد از مشاهده مشکل دانش آموز، راهحلهایی برای رفع گوشهگیری اجرا گردید. به منظور جمعآوری اطلاعات از مصاحبه، مشاهده، مقالات مرتبط، یادداشت برداری و گفت و گو استفاده شد. سپس با تکیه بر مهارتهای دانش آموز و تقویت و پاداش جهت بالا بردن انگیزه و اعتماد به نفس، تشویق و محبت، کشف استعدادها و مسئولیت پذیری میزان گوشه گیری دانش آموز کاهش یافت به طوری که شواهد حاکی از افزایش مشارکت دانش آموز در فعالیتهای ورزشی و پیشرفت تحصیلی بود.. |
| کلیدواژه ها |
| گوشهگیری، دانش آموز، ورزش |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
