| مروری سیستماتیک بر تأثیر تمرینات ادراکی - حرکتی بر سواد حرکتی و ادراک بینایی دانش آموزان ابتدایی |
| کد مقاله : 1466-3RDPECONF |
| نویسندگان |
|
سمیه کریم نیا عربی *1، علی محمدی2، مرتضی همایون نیا فیروزجا3 1دانشجوی ارشد رفتار حرکتی دانشگاه فرهنگیان نسیبه تهران 2گروه آموزش تربیتبدنی،، دانشگاه فرهنگیان، ،تهران، ایران 3گروه آموزش تربیتبدنی دانشگاه فرهنگیان،تهران،ایران |
| چکیده مقاله |
| هدف از این مطالعه، ارائه مروری سیستماتیک بر روی مقالات علمی موجود در زمینه تمرینات ادراکی - حرکتی به عنوان روشی امیدوارکننده در آموزش مهارتهای ورزشی بود. در این پژوهش مروری سیستماتیک، پایگاههای داده علمی مانند ساینس دایرکت، گوگلاسکولار، پابمد، گنج ایرانداک و نورمگزین مورد جستجو قرار گرفتند. معیارهای ورود به مطالعه، مقالات منتشر شده در 5 سال اخیر بودند که به موضوعات مهارتهای ادراکی - حرکتی، ادراک بینایی و سواد حرکتی پرداخته بودند. در نهایت، 15 مقاله با معیارهای ورود انتخاب و تحلیل شدند. نتایج این مطالعه مروری سیستماتیک نشان داد که تمرینات ادراکی - حرکتی تأثیر مثبتی در آموزش مهارتهای ورزشی داشته و در تمامی ابعاد یادگیری (شناختی، عاطفی و حرکتی) در سواد حرکتی و ادراک بینایی، نتایج بسیار خوبی را نشان داده است. بر اساس یافتههای این تحقیق، انجام پژوهشهای بیشتر در زمینه بهینهسازی آموزش تربیتبدنی و تحقق اهداف عالی آن (افزایش سطح فعالیت بدنی دانش آموزان و سبک زندگی سالم) پیشنهاد میشود. نتایج مطالعات حاکی از آن است که تمرینات ادراکی - حرکتی میتوانند به بهبود سواد حرکتی و ادراک بینایی در دانش آموزان دوره ابتدایی کمک کنند. |
| کلیدواژه ها |
| مهارت ادراکی - حرکتی، ادراک بینایی، سواد بدنی |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
