| تأثیر آموزش بازی محور بر هماهنگیحرکتی دانش آموزان دختر |
| کد مقاله : 1469-3RDPECONF |
| نویسندگان |
|
فهیمه مومنی1، سارا باقری *2، مریم عبدالشاهی3 1دانشجوی کارشناسی ارشد،'گروه آموزش تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان 2استادیار، گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان،تهران ،ایران 3استادیار ،گروه رفتار حرکتی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه الزهر،ا تهران، ایران |
| چکیده مقاله |
| در سالهای اخیر، توجه محققان به روشهای نوین آموزشی به ویژه در حوزه توسعه مهارتهای حرکتی دانشآموزان افزایش یافته است. یکی از این روشها، آموزش بازیمحور است که با فراهم آوردن محیطی پویا و تعاملی، نقش بسزایی در بهبود هماهنگی حرکتی ایفا میکند. این مطالعه مروری با هدف بررسی تأثیر آموزش بازیمحور بر هماهنگی حرکتی دانشآموزان دختر، دادههای موجود از پایگاههای علمی معتبری نظیر PubMed،Scopus و Google Scholar را مورد تحلیل قرار داده است. در این پژوهش، ابتدا مبانی نظری مرتبط با هماهنگی حرکتی و اهمیت آن در رشد جسمی و روانی کودکان مورد بررسی قرار گرفته و سپس مطالعات تجربی و کاربردی در این زمینه تحلیل شدهاند. نتایج حاصل از مطالعات نشان میدهد که استفاده از بازیهای حرکتی هدفمند، علاوه بر ارتقای عملکرد حرکتی، میتواند به افزایش اعتمادبهنفس، بهبود تعاملات اجتماعی و تقویت روحیه رقابتی دانشآموزان دختر کمک کند. علاوه بر این، تلفیق استراتژیهای بازیمحور با روشهای سنتی آموزشی موجب بهبود کیفیت آموزش و ایجاد انگیزه بیشتر در فرایند یادگیری میشود. روششناسی به کار رفته در این مطالعه شامل گزینش مقالات منتشر شده در دهه اخیر، ارزیابی کیفی و کمی نتایج گزارش شده و استخراج یافتههای مشترک از میان مطالعات مختلف است. نتایج به دست آمده تأکید بر اهمیت اجرای برنامههای آموزشی مبتنی بر بازی در مدارس دخترانه داشته و پیشنهاد میشود که مدیران و مربیان آموزشی با توجه به ویژگیهای فردی دانشآموزان از این رویکرد نوین بهرهمند شوند. در نهایت، استفاده از آموزش بازیمحور میتواند ابزار کارآمد جهت ارتقای هماهنگی حرکتی و توسعه فردی دانشآموزان دختر باشد. |
| کلیدواژه ها |
| آموزش غیرخطی، بازیهای حرکتی، یادگیری پنهان، هماهنگیحرکتی |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
