| مروری بر نقش درس تربیت بدنی بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان |
| کد مقاله : 1490-3RDPECONF (R1) |
| نویسندگان |
|
الناز نادری1، تکتم نعمتی *2 1دانشجو مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان مشهد 2عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان |
| چکیده مقاله |
| پیشرفت هرجامعه به کارآمدی نظام آموزشی آن وابسته است. درنظام آموزشی موفق معلمان نقش بسیارمهمی دارند. عملکردخوب دانش آموزان به کارآیی نحوه تدریس معلمان آنهاوابسته است. کودکان سرمایه های ارزشمندوسازنده آینده جامعه هستند. آموزش وپرورش دردوره کودکی که زمان شکل گیری شخصیت وایجادعادات مختلف وپیشگیری ازبروز مشکلات است، آینده فردوجامعه رابنامی نهدومسیرحرکت مملکت رامشخص می سازد، توجه به مسائل ومشکلات کودکان باعث پیشرفت وترقی جامعه می شود وغفلت دررفع مشکلات آنان، خسارت جبران ناپذیری به بارمی آورد. انگیزش اصلی ترین عنصرشخصیت انسان است وفعالیت های انسان راهدایت می کند.آنچه رفتاررا نیرومی دهد، هدایت می کند، نگه می داردوپایان می بخشدانگیزش نام داردوهرعاملی چه درونی وچه بیرونی که به ایجادانگیزش می انجامد، انگیزه خوانده می شود. ازنظریه های مهم درروانشناسی، نظریة انگیزش پیشرفت است که به تفاوت انگیزةدانش آموزان برای پیشرفت درمدرسه توجه می کندودرواقع پایه واساس دستیابی به موفقیت هاوآرزوهای افراداست. آموزش تربیت بدنی برای تمام دانش آموزان ودرجهت پرورش تمام استعدادهای آنان همگام وهمسوباتعلیم وتربیت کلی ارائه می شودواگربرنامه های اجرایی وعملی آن به صورت اصولی انجام شود، تأثیربسزایی درجهت رشدوتکامل جسمی، ذهنی، اجتماعی، روانی، تقویت روحیه وشکل پذیری اخلاق دردانش آموزان خواهدداشت. تربیت بدنی می تواندبرای دانش آموزان فرصتی فراهم کندتابخش چشمگیری ازفعالیت بدنی روزانة توصیه شده را انجام دهند، امابرخی ازدانش آموزان درکلاس های تربیت بدنی تلاش کمی دارندوتعدادی نیزکاملاًازمشارکت اجتناب می ورزند. |
| کلیدواژه ها |
| انگیزش تحصیلی، پیشرفت تحصیلی، دانش آموزان، تربیت بدنی |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
