پیش‌بینی درگیرشدن در کلاس تربیت‌بدنی بر اساس شایستگی حرکتی ادراک‌شده
کد مقاله : 1495-3RDPECONF
نویسندگان
آزاده درویشی میرشکارلو *1، مالک احمدی2
1آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، ناحیه یک ارومیه
2گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحدارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه، ایران
چکیده مقاله
هدف از مطالعه حاضر، بررسی ارتباط بین شایستگی حرکتی ادراک‌شده با میزان درگیر‌شدن در فعالیت‌های کلاس تربیت‌ بدنی دانش‌ آموزان 7 تا 9 سال (دخترو پسر) شهر ارومیه بود. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی بود که به صورت مقطعی انجام شد. تعداد 335 دانش‌ آموز به صورت در دسترس، به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. از مقیاس تصویری شایستگی‌ حرکتی‌ ادراک‌شده برای کودکان برای سنجش شایستگی‌ حرکتی‌ ادراک‌شده، و از پرسشنامه فعالیت بدنی برای کودکان برای سنجش میزان درگیرشدن در برنامه های کلاس تربیت‌بدنی استفاده شد. نتایج تحلیل ضریب همبستگی و رگرسیون خطی نشان داد هر دو مولفه شایستگی حرکتی ادراک‌شده شامل مهارتهای جابجایی و مهارتهای توپی، به طور مثبت و معناداری پیش‌بین‌کننده میزان درگیر‌شدن در فعالیت‌های کلاس تربیت‌بدنی می‌باشد. در ‌کل، یافته‌ها بیانگر آن است که برای ترفیع میزان درگیر‌شدن درکلاس تربیت‌بدنی دانش‌آموزان 7 تا 9 سال، نقش شایستگی حرکتی ادراک‌شده از مهارت‌های توپی و مهارتهای جابجایی، موثر می‌باشند.
کلیدواژه ها
شایستگی حرکتی ادراک‌شده، فعالیت‌بدنی، کلاس تربیت‌بدنی، دانش‌آموز
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر