هوش مصنوعی و فناوری‌های جدید در آموزش تربیت‌بدنی: فرصت یا تهدید
کد مقاله : 1502-3RDPECONF (R3)
نویسندگان
زینب نقی لو *1، زهرا امینی2، مصطفی سلطانی3، علی صادقی نژاد4
1استادیار گروه آموزش تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان قزوین
2دانشجوی کارشناسی اموزش تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان قزوین
3استادیار دانشگاه فرهنگیان قزوین
4استاد مدعو
چکیده مقاله
هوش مصنوعی و فناوری‌های جدید به طور فزاینده‌ای در حال تغییر روش‌های آموزش و یادگیری در حوزه‌های مختلف، از جمله تربیت‌بدنی هستند. این فناوری‌ها با ارائه ابزارهای نوین مانند ردیاب‌های فعالیت، برنامه‌های تمرینی شخصی‌سازی‌شده، و سیستم‌های تحلیل حرکتی، فرصت‌های بی‌سابقه‌ای را برای بهبود کیفیت آموزش تربیت‌بدنی و ارتقای عملکرد ورزشی ایجاد کرده‌اند. از سوی دیگر، نگرانی‌هایی نیز در مورد تأثیرات منفی این فناوری‌ها، مانند کاهش تعاملات انسانی، وابستگی بیش از حد به فناوری، و مسائل اخلاقی و حریم خصوصی وجود دارد. این مقاله به بررسی نقش هوش مصنوعی و فناوری‌های جدید در آموزش تربیت‌بدنی می‌پردازد.هوش مصنوعی و فناوری‌های جدید به طور فزاینده‌ای در حال تغییر روش‌های آموزش و یادگیری در حوزه‌های مختلف، از جمله تربیت‌بدنی هستند. این فناوری‌ها با ارائه ابزارهای نوین مانند ردیاب‌های فعالیت، برنامه‌های تمرینی شخصی‌سازی‌شده، و سیستم‌های تحلیل حرکتی، فرصت‌های بی‌سابقه‌ای را برای بهبود کیفیت آموزش تربیت‌بدنی و ارتقای عملکرد ورزشی ایجاد کرده‌اند. از سوی دیگر، نگرانی‌هایی نیز در مورد تأثیرات منفی این فناوری‌ها، مانند کاهش تعاملات انسانی، وابستگی بیش از حد به فناوری، و مسائل اخلاقی و حریم خصوصی وجود دارد. این مقاله به بررسی نقش هوش مصنوعی و فناوری‌های جدید در آموزش تربیت‌بدنی می‌پردازد.
کلیدواژه ها
هوش مصنوعی، فناوری‌های جدید، آموزش تربیت‌بدنی، ورزش
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر