| هوش مصنوعی و فناوریهای جدید در آموزش تربیتبدنی: فرصت یا تهدید |
| کد مقاله : 1502-3RDPECONF (R3) |
| نویسندگان |
|
زینب نقی لو *1، زهرا امینی2، مصطفی سلطانی3، علی صادقی نژاد4 1استادیار گروه آموزش تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان قزوین 2دانشجوی کارشناسی اموزش تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان قزوین 3استادیار دانشگاه فرهنگیان قزوین 4استاد مدعو |
| چکیده مقاله |
| هوش مصنوعی و فناوریهای جدید به طور فزایندهای در حال تغییر روشهای آموزش و یادگیری در حوزههای مختلف، از جمله تربیتبدنی هستند. این فناوریها با ارائه ابزارهای نوین مانند ردیابهای فعالیت، برنامههای تمرینی شخصیسازیشده، و سیستمهای تحلیل حرکتی، فرصتهای بیسابقهای را برای بهبود کیفیت آموزش تربیتبدنی و ارتقای عملکرد ورزشی ایجاد کردهاند. از سوی دیگر، نگرانیهایی نیز در مورد تأثیرات منفی این فناوریها، مانند کاهش تعاملات انسانی، وابستگی بیش از حد به فناوری، و مسائل اخلاقی و حریم خصوصی وجود دارد. این مقاله به بررسی نقش هوش مصنوعی و فناوریهای جدید در آموزش تربیتبدنی میپردازد.هوش مصنوعی و فناوریهای جدید به طور فزایندهای در حال تغییر روشهای آموزش و یادگیری در حوزههای مختلف، از جمله تربیتبدنی هستند. این فناوریها با ارائه ابزارهای نوین مانند ردیابهای فعالیت، برنامههای تمرینی شخصیسازیشده، و سیستمهای تحلیل حرکتی، فرصتهای بیسابقهای را برای بهبود کیفیت آموزش تربیتبدنی و ارتقای عملکرد ورزشی ایجاد کردهاند. از سوی دیگر، نگرانیهایی نیز در مورد تأثیرات منفی این فناوریها، مانند کاهش تعاملات انسانی، وابستگی بیش از حد به فناوری، و مسائل اخلاقی و حریم خصوصی وجود دارد. این مقاله به بررسی نقش هوش مصنوعی و فناوریهای جدید در آموزش تربیتبدنی میپردازد. |
| کلیدواژه ها |
| هوش مصنوعی، فناوریهای جدید، آموزش تربیتبدنی، ورزش |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
