| اهمیت تلفیق درس علوم تجربی شاخه زیست شناسی و تربیت بدنی در آموزش |
| کد مقاله : 1519-3RDPECONF (R1) |
| نویسندگان |
|
صدیقه اسدالهی فوکلایی *، آریا فتحی، حامد کریم پور آموزش پرورش |
| چکیده مقاله |
| تلفیق درس زیستشناسی و تربیت بدنی میتواند تأثیر مثبتی بر کیفیت آموزشی و درک عمیقتر دانشآموزان از عملکرد بدن انسان داشته باشد. این رویکرد آموزشی، علاوه بر ارتقای سلامت جسمانی و روانی، به دانشآموزان کمک میکند تا مفاهیم علمی را در محیط عملی تجربه کنند. اجرای این روش میتواند شامل فعالیتهای عملی مانند بررسی تأثیر ورزش بر ضربان قلب، سیستم تنفسی و متابولیسم باشد. همچنین، استفاده از تکنیکهای آموزشی نوین مانند یادگیری مبتنی بر پروژه و آزمایشهای میدانی میتواند انگیزه دانشآموزان را افزایش دهد. مطالعات نشان میدهند که این رویکرد میتواند به بهبود عملکرد تحصیلی، افزایش علاقه به علوم زیستی و ارتقای سبک زندگی سالم منجر شود. بااینحال، چالشهایی نظیر محدودیت منابع، کمبود تجهیزات آموزشی و نیاز به برنامهریزی دقیق برای اجرای هماهنگ این دو حوزه وجود دارد. این مقاله به بررسی اهمیت، روشهای اجرایی، مزایا و چالشهای تلفیق این دو درس میپردازد و با استناد به پژوهشهای علمی، راهکارهایی برای بهبود و توسعه این شیوه آموزشی ارائه میدهد. |
| کلیدواژه ها |
| تربیت بدنی ، زیستشناسی ، آموزش، دانش آموزان |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
