چگونه توانستم مشکل اضطراب دانش‌آموزم را کاهش دهم؟
کد مقاله : 1524-3RDPECONF
نویسندگان
سیده سوگند فیروزپور *
دانشجو معلم
چکیده مقاله
معلم به‌عنوان قافله‌سالار آموزش و پرورش، نقشی اساسی در تحقق اهداف تعلیم و تربیت ایفا می‌کند. بدون دانش علمی و مهارت‌های حرفه‌ای معلم، این اهداف تحقق نمی‌یابد. وی از طریق ایجاد پیوندهای عاطفی، شناخت تفاوت‌های فردی و استعدادهای شاگردان، شرایط مطلوب یادگیری را فراهم می‌سازد. سلامت جسم و روان در فرآیند یادگیری نقش بسزایی دارند و فعالیت بدنی می‌تواند از طریق ترشح اندروفین، اضطراب، افسردگی و پرخاشگری را کاهش داده و به بهبود عملکرد تحصیلی کمک کند.این پژوهش، که در یکی از مدارس شیراز انجام شد، بر شناسایی و کاهش اضطراب دانش‌آموزی با مشکل اضطراب تحصیلی متمرکز بود. روش تحقیق شامل مصاحبه با دانش‌آموز، معاون مدرسه و اجرای راهکارهایی در ساعت تربیت بدنی برای کاهش اضطراب بود. راه‌حل‌های پیشنهادی شامل مشاوره فردی، آموزش مهارت‌های ابراز وجود، انجام بازی‌های هیجان‌انگیز و معرفی کتاب‌های مرتبط بودند.نتایج نشان داد که این اقدامات تأثیر مثبتی بر کاهش اضطراب، افزایش عزت نفس و بهبود معدل دانش‌آموز داشته‌اند. یافته‌ها بر اهمیت توجه به سلامت روانی دانش‌آموزان و استفاده از فعالیت‌های بدنی در کاهش مشکلات روان‌شناختی تأکید دارند. اقدامات مشاوران و مربیان تربیت بدنی می‌تواند نقش مهمی در بهبود عملکرد تحصیلی و سلامت روان دانش‌آموزان ایفا کند.
کلیدواژه ها
دانش‌آموز، اضطراب، آموزش تربیت بدنی، افت تحصیلی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر