کاربرد هوش مصنوعی در آموزش تربیت بدنی
کد مقاله : 1533-3RDPECONF (R1)
نویسندگان
محمد جواد اصغری *1، فرشاد بزرگی2، مسعود رضوانی3
1ندارد
2مدرس دانشگاه فرهنگیان
3دانشجومعلم
چکیده مقاله
با پیشرفت فناوری و کاربردهای روزافزون هوش مصنوعی، این فناوری به‌عنوان ابزاری کلیدی در آموزش به‌ویژه در زمینه تربیت بدنی مطرح شده است. این پژوهش مروری به بررسی نقش هوش مصنوعی در ارتقای کیفیت آموزش تربیت بدنی در مدارس می‌پردازد. هوش مصنوعی می‌تواند با تنوع‌بخشی به برنامه‌های آموزشی، ارائه بازخورد هوشمند، انگیزه‌بخشی، شخصی‌سازی برنامه‌های ورزشی و تسهیل تولید محتوای متنوع، به بهبود فرآیند آموزش تربیت بدنی کمک کند. همچنین، این فناوری امکان ارزیابی مداوم و دقیق عملکرد دانش‌آموزان را فراهم می‌کند و به معلمان اجازه می‌دهد نقاط قوت و ضعف هر دانش‌آموز را بهتر شناسایی کنند.

با این حال، تهدیدهایی مانند عدم توسعه فراگیر فناوری‌های هوش مصنوعی، تشدید نابرابری‌های آموزشی، مسائل حریم خصوصی و تأثیرات منفی بر ارتباطات انسانی نیز وجود دارد. آگاهی معلمان از این فرصت‌ها و تهدیدها برای ارتقای کیفیت آموزش و استفاده بهینه از هوش مصنوعی ضروری است.

نتیجه‌گیری این پژوهش نشان می‌دهد که هوش مصنوعی می‌تواند به‌طور چشم‌گیری کیفیت آموزش تربیت بدنی را بهبود بخشد و تجربه یادگیری دانش‌آموزان را ارتقاء دهد؛ اما باید به همراه مزایا، معایب و چالش‌های احتمالی نیز مورد توجه قرار گیرد تا بتوان از تمامی ظرفیت‌های این فناوری به بهترین شکل بهره برد.
کلیدواژه ها
آموزش، تربیت بدنی، هوش مصنوعی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر