تربیت بدنی در دوره ابتدایی از منظر روایت پژوهی.
کد مقاله : 1538-3RDPECONF
نویسندگان
مریم منتظری *1، کبری غلامعلی تبار2
1دانشجومعلم
2وابستگی به دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
مقاله حاضر با توجه به منابع کتابخانه ای و گردآوری نظرات صاحب‌نظران و همچنین تجربیات نویسندگان در ساعت تربیت بدنی، به رشته تحریر در آمده است. هدف از نگارش این پژوهش، بررسی ساعت های ورزش و اهمیت تربیت بدنی از منظر روایت پژوهی می باشد. در این روایت، نویسنده به مدرسه رفته‌ و از طریق مشاهده تدریس معلمان و حرکات دانش آموزان به نتایجی در این زمینه رسیده است. روایت ها می توانند یک ابزار آموزشی مفید برای کمک به معلمان باشند که تجربه شخصی خود را با متون نظری، منجر به توسعه برنامه درسی و شیوه های آموزشی شود. با استفاده از روایت پژوهی، محققان و مربیان می توانند درک عمیق تری از پیچیدگی ها و ظرائف تربیت بدنی به دست آورند که منجر به شیوه های مؤثرتر و مرتبط تر میشود. نتایج نشان داد که رفتار و نحوه تدریس معلم تاثیر بسزایی بر دانش آموزان دارد. همچنین یافته های بدست آمده حاکی از آن است که بین فعالیت بدنی و بهبود توجه و همینطور موفقیت تحصیلی، همبستگی شدیدی وجود دارد.
کلیدواژه ها
تربیت بدنی، برنامه درسی تربیت بدنی، دانش آموزان، مدارس ابتدایی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر