| پداگوژی مبتنی بر بازی در آموزش تربیتبدنی: رویکردی نوین برای افزایش انگیزه و مشارکت دانشآموزان |
| کد مقاله : 1543-3RDPECONF |
| نویسندگان |
|
محمدرضا خلیلی *1، سروش آریانپور2، معصومه طالبی شلیمکی3 1استاد حق التدریس دانشگاه فرهنگیان استان مازندران 2دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه صنعتی شاهرود 3دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان |
| چکیده مقاله |
| اهمیت ورزش و تربیتبدنی در نظام آموزشی کشور برای رشد جامع دانش آموزان بسیار کلیدی است. درک و ارزیابی دقیق مسائل و چالشهایی که دانش آموزان با آن مواجه هستند بسیار حیاتی است بر همین اساس هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر رویکرد پداگوژی مبتنی بر بازی برافزایش انگیزه و مشارکت دانش آموزان در آموزش تربیتبدنی بود. روش پژوهش حاضر از نوع نیمه تجربی با طراحی پیشآزمون و پسآزمون همراه با گروه کنترل است. جامعه آماری شامل ۴۰ نفر از دانشآموزان دبیرستانی بود. نمونهها با روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. حجم نمونه با نرمافزار G*Power برای آزمون تحلیل واریانس با اندازهگیریهای تکراری مشخص شد و شامل ۲ گروه ۲۰ نفره بود. یافتههای توصیفی نشان دادند که در متغیر انگیزش، گروه کنترل تغییرات ناچیزی نسبت به گروه پداگوژی مبتنی بر بازی مشاهده کردند. در متغیر مشارکت در فعالیتهای بدنی، گروه کنترل تغییرات ناچیز را نشان دادند، درحالیکه گروه پداگوژی مبتنی بر بازی افزایش قابلتوجهی در مشارکت مشاهده شد. |
| کلیدواژه ها |
| آموزش تربیتبدنی - انگیزه مشارکت -بازی - پداگوژی- دانش آموزان |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
