پیش بینی نتایج گردو بازی (اقوزکا) با نمرات دروس تخصصی الکترونیک هنرآموزان هنرستان شهید کریمی چالوس
کد مقاله : 1548-3RDPECONF (R1)
نویسندگان
روح اله خلج *1، سیده نسیم موسوی2، زهرا بابوکوهستانی3
1معلم
2دبیر تربیتبدنی
3آموزگار
چکیده مقاله
در این پژوهش سعی داریم به بررسی نتایج مهارت بومی محلی گردو بازی با نمرات دروس تخصصی رشته الکترونیک هنرآموزان هنرستان شهید کریمی چالوس بپردازیم. . این پژوهش نیمه تجربی و به دلیل برخورداری از نتایج عملی از نوع مطالعات کاربردی می باشد . جامعه ی آماری پژوهش حاضر تعداد 50 پسر از هنرجویان هنرستان شهید کریمی چالوس انتخاب شدند. روش نمونه گیری از بین داوطلبان به صورت هدفدار انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات اجرای بازی بومی محلی گردو بازی اقوزکا منطقه چالوس با توجه به روش میدانی و همچنبن از ابزار سنجش عملکرد از جمله مشاهده نتایج و نمرات می باشد . روش پژوهش حاضر با کمک نرم افزار اس پی اس اس ورژن 26 و با روش آماری ابتدا رگرسیون خطی ساده بین نتایج گردو بازی حاصله و نمرات پودمان های هنرجویان انجام شد و پس از حصول سطح معنا داری 0.000 که سطح معناداری می باشد و نشان دهنده سطح قابل قبولی است و رابطه خوب در تست دوربین واتسون با ضریب 1.805 که با توجه به این این عدد بین 1.5 تا 2.5 می باشد و نشان دهند یک رابطه خوب است با روش همبستگی پیرسون مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. با توجه به نتایج بدست آمده یافته های توصیفی تحقیق نشان دادند که رابطه معکوس بین مهارت گردو بازی و نمرات دورس تخصصی هنرجویان رشته الکترونیک هنرستان شهید کریمی وجود دارد. یعنی هرچه هنر جو ماهرتر بوده و با تعداد ضربات کمتری برنده بازی شود نمرات بهتری را نیز در این درس کسب نموده است
کلیدواژه ها
گردو بازی، اقوزکا، نمرات درسی، هنرجویان الکترونیک، بازی مهارتی، بازی بومی محلی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی