| تبیین ساحت تربیت بدنی براساس رویکرد فطرت گرایی توحیدی درنظام تعلیم وتربیت2 |
| کد مقاله : 1587-3RDPECONF (R1) |
| نویسندگان |
|
حسن اسدی مقدم *1، علی شیروانی شیری2 1دانشگاه فرهنگیان شهیدرجایی شیراز 2عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان، شیراز، ایران |
| چکیده مقاله |
| این مقاله با هدف تبیین ساحت تربیت بدنی بر اساس رویکرد فطرتگرایی توحیدی درنظام تعلیم وتربیت به بررسی ابعاد مختلف تربیت بدنی از منظر این رویکرد میپردازد. تربیت بدنی موضوعی تربیتی و آموزشی است که در مدارس سراسر جهان معمولا در دوره ابتدایی و متوسطه تدریس می شود. شایان توجه است که یاد آور شود اهمیت ورزش و تربیت بدنی در مدارس چند وجهی است فواید فراوان ورزش در حوزه های جسمی، ذهنی، عاطفی، اجتماعی و آموزشی کاملا آشکار است. در این راستا، با استفاده از منابع کتابخانهای و روش تحلیل محتوا، به بررسی مفاهیم کلیدی همچون فطرت، توحید و تربیت بدنی پرداخته و نقش هر یک از ساحتهای مذکور را در راستای شکوفایی فطرت الهی و تحقق توحید در عمل مورد واکاوی قرار میدهد. یافتههای این پژوهش نشان میدهد که تربیت بدنی با رویکرد فطرتگرایی توحیدی، صرفاً به تقویت جسمانی محدود نشده، بلکه بستری مناسب برای رشد و تعالی ابعاد مختلف وجودی انسان فراهم میآورد و او را در مسیر قرب الهی یاری میکند. |
| کلیدواژه ها |
| ساحت زیستی-بدنی،تربیت بدنی،سند تحول بنیادین،رویکرد فطرت گرایی توحیدی ،فطرت |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
