| نقش فناوری اطلاعات بر انگیزش تدریس ورزشی در معلمان تربیت بدنی شهر کرمانشاه |
| کد مقاله : 1603-3RDPECONF (R1) |
| نویسندگان |
|
فواد نوروزی *1، پروین شیخ پور2، مسلم غلامی3 1آموزش و پرورش ناحیه یک کرمانشاه دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه رازی 2دبیر تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان اسلام آبادغرب 3دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه ارومیه |
| چکیده مقاله |
| این پژوهش با هدف بررسی نقش فناوری اطلاعات در افزایش انگیزش تدریس ورزشی معلمان تربیت بدنی شهر کرمانشاه انجام شده است. روش تحقیق بهصورت توصیفی-همبستگی و از طریق رویکرد پیمایشی – میدانی با استفاده از پرسشنامههای استاندارد تعدیلشده اجرا گردید. جامعه آماری شامل ۴۲۳ معلم تربیت بدنی بوده و نمونهگیری به روش خوشهای چند مرحلهای انجام شد. یافتههای تحقیق نشان داد که بین فناوری اطلاعات و انگیزش تدریس ورزشی معلمان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و همچنین فناوری اطلاعات توانسته بهطور معناداری ۲۶ درصد از واریانس انگیزش تدریس ورزشی را توضیح دهد. نتایج به دست آمده همسو با پژوهشهای پیشین در حوزه فناوری اطلاعات و توسعه نیروی انسانی بوده و اهمیت استفاده از فناوریهای نوین در بهبود کیفیت تدریس ورزشی را برجسته میسازد. در نهایت، پیشنهاد شده است که مدیران آموزشی با سرمایهگذاری در زیرساختهای فناوری و ارائه دورههای آموزشی تخصصی، انگیزش معلمان را افزایش داده و از این طریق کیفیت آموزش ورزشی را ارتقا بخشند. |
| کلیدواژه ها |
| فناوری اطلاعات، انگیزش، تدریس ورزشی، تربیت بدنی |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
