نقش فناوری اطلاعات بر انگیزش تدریس ورزشی در معلمان تربیت بدنی شهر کرمانشاه
کد مقاله : 1603-3RDPECONF (R1)
نویسندگان
فواد نوروزی *1، پروین شیخ پور2، مسلم غلامی3
1آموزش و پرورش ناحیه یک کرمانشاه دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه رازی
2دبیر تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان اسلام آبادغرب
3دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه ارومیه
چکیده مقاله
این پژوهش با هدف بررسی نقش فناوری اطلاعات در افزایش انگیزش تدریس ورزشی معلمان تربیت بدنی شهر کرمانشاه انجام شده است. روش تحقیق به‌صورت توصیفی-همبستگی و از طریق رویکرد پیمایشی – میدانی با استفاده از پرسشنامه‌های استاندارد تعدیل‌شده اجرا گردید. جامعه آماری شامل ۴۲۳ معلم تربیت بدنی بوده و نمونه‌گیری به روش خوشه‌ای چند مرحله‌ای انجام شد. یافته‌های تحقیق نشان داد که بین فناوری اطلاعات و انگیزش تدریس ورزشی معلمان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و همچنین فناوری اطلاعات توانسته به‌طور معناداری ۲۶ درصد از واریانس انگیزش تدریس ورزشی را توضیح دهد. نتایج به دست آمده همسو با پژوهش‌های پیشین در حوزه فناوری اطلاعات و توسعه نیروی انسانی بوده و اهمیت استفاده از فناوری‌های نوین در بهبود کیفیت تدریس ورزشی را برجسته می‌سازد. در نهایت، پیشنهاد شده است که مدیران آموزشی با سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های فناوری و ارائه دوره‌های آموزشی تخصصی، انگیزش معلمان را افزایش داده و از این طریق کیفیت آموزش ورزشی را ارتقا بخشند.
کلیدواژه ها
فناوری اطلاعات، انگیزش، تدریس ورزشی، تربیت بدنی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی